رفع مشکل کار نکردن دوربین لپ تاپ ایسر
نوشته شده توسط : soraya
اینکه چرا دوربین شما کار نمی کند دلیلی کاملاً ساده دارد. واضح است که درایورهای شما با وب کم شما سازگار نیستند. اما اگر مطمئن هستید که درایورهای درستی را نصب دارید، این مورد می تواند یک وب کم غیرفعال باشد.
در بعضی از لپ تاپ ها، وب کم را می توان با ترکیبی از کلیدها یا با فشار دادن یک کلید ( کلیدهای F1 – F12) غیرفعال کرد. برنامه های مخصوص تنظیمات کمپانی سازنده لپ تاپ همچنین توانایی خاموش یا غیرفعال کردن وب کم را دارند. این حالت به عنوان حریم خصوصی شناخته می شود و دسترسی هر برنامه را به وب کم شما متوقف می کند.
در موارد کمتری، احتمال دارد وب کم شما پس از ضربه مکانیکی یا هنگام تعمیر شل شده باشد. گاهی ممکن است خطای “No cameras attached” نشان داده شود یا پیام های اخطار دستگاه های تصویربرداری در device manager نشان داده شود.
معرفی بهترین لپ تاپ های ایسر برای خرید در سال ۲۰۲۰

رفع مشکل کار نکردن دوربین لپ تاپ

برای رفع مشکل کار نکردن وب‌کم لپ تاپ چه کار باید کرد؟ برای این کار ابتدا باید دلیل اصلی مشکل را شناسایی کنید. کارشناسان فنی تعمیرات لپ تاپ توصیه می کنند ابتدا وضعیت درایو دوربین را در ویندوز بررسی کنید. همانطور که گفتیم اگر درایو حذف شده یا ناقص باشد دوربین کار نخواهد کرد. بهترین کار برای رفع مشکل، در صورتی که درایو دوربین نصب باشد، به روزرسانی آن است. یکی از راه های مؤثر در این زمینه استفاده از نرم افزار درایور تلنت (Driver Talent ) است که در طی چند دقیقه جدیدترین و سازگارترین درایور دوربین را دانلود و نصب می کند.

نحوه فعال سازی دوربین لپ تاپ ایسر در ویندوز 10

از آن جایی که اکثر کاربران از ویندوز 10 بر روی لپ تاپ خود استفاده می کنند، ابتدا تصمیم داریم نحوه فعال سازی دوربین لپ تاپ ایسر در ویندوز 10 را به شما آموزش دهیم. اگر شما هم بر روی سیستم خود از ویندوز 10 استفاده می کنید، مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید وبکم لپ تاپ خود را فعال کنید:
از طریق منوی استارت ویندوز 10 وارد تنظیمات آن شوید یا اینکه با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win + I به صورت مستقیم وارد پنجره تنظیمات یا همان Settings ویندوز 10 شوید.
همانطور که می بینید در پنجره تنظیمات که برای شما باز می شود، در ستون سمت چپ گزینه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها گزینه Privacy است، این گزینه را انتخاب کنید.
در این مرحله از فعال سازی دوربین لپ تاپ ایسر، پنجره جدیدی برای شما باز می شود که گزینه Camera در ستون سمت چپ آن قرار دارد، این گزینه را انتخاب کنید.
در سمت راست پنجره، سوئیچ روشن کردن دوربین در زیر گزینه Let apps use my camera hardware را به سمت راست بکشید تا روشن شود و در وضعیت ON قرار گیرد.
حالا به پایین همان پنجره ای که در آن قرار دارید، بروید و برنامه دسترسی به دوربین را نیز فعال کنید. اکنون اگر برنامه Camera را بر روی لپ تاپ خود باز کنید می توانید تصویر خود را در نمایشگر لپ تاپ ببینید و مطمئن شوید که فعال شده است و مشکلی ندارد.
احتمالاً با این اقدام، مشکل کار نکردن دوربین لپ تاپ برطرف شود اما اگر کماکان وب‌کم کار نمی کند، باید دستگاه را به متخصصان تعمیر لپ تاپ بسپارید. دوربین، اتصالات آن و سوکت برد از قطعاتی هستند که باید بررسی شوند. اگر دوربین لپ تاپ پس از وارد شدن ضربه یا افتادن از ارتفاع از کار افتاده باشد در این صورت احتمال خرابی دوربین بیش از سایر موارد است. در چنین شرایطی دوربین لپ تاپ تعویض می شود.
 




:: برچسب‌ها: قیمت تعمیر لپ تاپ،تعویض باتری لپ تاپ،تعمیر صفحه کلید لپ تاپ،نمایندگی ایسر ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: